במסגרת ביקורו המדיני בישראל, הגיע היום (א') שר החוץ ושיתוף הפעולה הבינלאומי של דרום סודן, ד"ר ג'יימס פיטיה מורגן, לביקור ותפילה ברחבת הכותל המערבי.
את פניו קיבלו רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א, ומנכ"ל הקרן למורשת הכותל המערבי, מר מרדכי (סולי) אליאב. השניים סקרו בפניו את ההיסטוריה רבת השנים של הכותל המערבי ואת משמעותו לעם היהודי כשריד בית מקדשנו וכמוקד תפילה, תקווה וכיסופים לאורך הדורות, והודו לו על יחסי הידידות בין דרום סודן למדינת ישראל ועל תמיכתה של דרום סודן בישראל.
במהלך הביקור אמר שר החוץ הסודני: "נולדתי וגדלתי במשפחה נוצרית, וכל חיינו למדנו מתוך התנ"ך על ההיסטוריה של העם היהודי, על הסבל שעבר, אך גם על הניצחונות הגדולים שלו. למדנו כי הבטחתו של אלוהים לעם היהודי היא נצחית – הוא מעולם לא נטש אתכם, וממשיך לעמוד לצדכם עד היום הזה".
"גם ברגעים של קושי, אסור לאבד את התקווה. אתם עם מבורך ונבחר, וירושלים היא ביתו של אלוהים. ההיסטוריה המשותפת שלנו, החל מיציאת מצרים ועד ימינו, היא תזכורת בלתי פוסקת לכך שהעם היהודי תמיד יישאר ותמיד ינצח".
רב הכותל ושר החוץ נשאו פרק תהילים ותפילה מיוחדת לשלום המדינות והעמים. לאחר מכן הטמין שר החוץ פתק בין אבני הכותל המערבי.
בסיום הביקור חתם שר החוץ בספר המבקרים וכתב: "אני שמח להיות כאן היום יחד עם כל חברי המשלחת שלי מדרום סודן. אנו, בדרום סודן, עומדים בסולידריות עם העם היהודי ועם מדינת ישראל. תמיד נתפלל לשלום, לאהבה ולשגשוג של הארץ הקדושה הזאת".
קרדיט צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי